1403/02/06

.: گردشگری مذهبی ، سفر به بارگاه حضرت دوست شاهچراغ(ع)

خداوند رحيم در قرآن كريم سفر و سياحت را براي بشر مورد تأكيد قرار داده و آن را موجب سازندگي انسان و تحول در زندگاني ياد فرموده است. 

اي رسول گرامي به مردم بگو در زمين گردش كنيد و بنگريد خداوند چگونه آفرينش را آغاز نمود، سپس(با همان قدرت) جهان ديگر را ايجاد مي فرمايد. به درستي كه خداوند بر هر چيزي توانا است. 

به راستي سير و سفر و گشت و گذار در طبيعت، ديدن مناظر زيبا ودل انگيز، آشنايي با آداب و رسوم مختلف، سرشار از بهره هاي بي شمار مادي و معنوي است. افسردگي را از روح و روان مي زدايد و سلامتي را براي جسم وتن به ارمغان مي آورد. امير مؤمنان (ع) مي فرمايد: همچنان كه بدن خسته مي گردد، روح نيز خسته مي شود و هر دو به تفريح واستراحت نيازمندند، بدن با ديدن منظره هاي زيباي جهان آفرينش آسايش مي پذيرد و روح با شناخت و فهم حقايق هستي لطيف و سبك مي شود. 

اگر چه به نظر مي رسد مردم بيشتر براي تفريح و استراحت سفر مي كنند اما دلايل وانگيزه هاي سفر متفاوت است. گروهي براي تجارت سفر مي كنند و گروهي نيز به علت مأموريت هاي اداري و دولتي در حال سفر هستند. به هر حال يكي از سفرهاي متداول در كشور ما سفرهاي چند منظوره به قصد زيارت و سياحت و تفريح است. سفر زيارت از سنت هاي حضرت رسول اكرم(ص) است و در فرهنگ ايرانيان زيارت آرامگاه امامان معصوم(ع) و زيارت اماكن متبركه از برنامه هاي اساسي زندگي است، بيشترين سفرها را سفرهاي زيارتي تشكيل مي دهد. 

سفر براي زيارت جلوه اي ملكوتي از سفر است. مسافران زائر بر اين عقيده اند كه سفر زيارت مجتبي است از دو سر، اشتياق ديدار يار و دعوت محبوب.

از اماكن متبركه جهان كه در طول تاريخ مورد توجه مسافرين و زائرين وجهانگردان بوده است آستان مبارك احمد بن موسي الكاظم (ع) است. حضرت احمد بن موسي(ع) برادر بزرگ امام رضا(ع) اسوه تقوي و ولايت مداري است كه مرقد پر فيضش در شيراز قرن هاست به هدايت شيفتگان خاندان اهل بيت مشغول مي باشد. بارگاه ملكوتي حضرت احمد بن موسي شاهچراغ عليه السلام با داشتن ساليانه پانزده ميليون زائر همواره محل حضور سيل مسافران دوستدار اهل بيت عصمت و طهارت است. 

مسافر و زائر عزيز! اكنون كه توفيق و سعادت سفر به شيراز، جايگاه حرم اهل بيت را يافته اي و با اشتياق ديدار دوست به بارگاه ملكوتي حرم مطهر احمد بن موسي الكاظم(ع) مشرف مي شوي به شكرانه اين نعمت در كنار ضريح مطهرش دست التجا به درگاه پروردگار بلند كن و بگو: دستان وجودم پر تمنا و نيازمند و مشتاق نگاه لطف تو است. غريبم و دلشكسته. همه چيز و همه كسم تويي.

چشمان پر اشكم گواه دل دردمند من است. با هزاران اميد به پابوس آستان يكي از محبوبانت آمده ام. از رحمت بي كرانت و كرم بي انتهايت بر من ببخش! يا رئوف يا رحيم! تو همه لطف و عنايتي. در نزد فرشتگان اين بارگاه شرمسازم نفرما.

بار خدايا! دلم در سينه به عشق اهل بيت رسول گراميت مي تپد. مرا از درياي بيكران محبت ايشان سيراب كن و عنايات خاصه حضرت احمد بن موسي شاهچراغ(ع) را نصيب من بفرما.

برابر آمار سازمان اوقاف كشور حدود 4780 زيارتگاه در ايران وجود دارد. حرم هاي مطهر حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس، حضرت معصومه (س) در قم، حضرت عبدالعظيم (ع) در ري، حضرت شاهچراغ (ع) در شيراز و حرم مطهر حضرت امام خميني (ره) بيشترين زائران را دارا مي باشند. 

علاوه بر زيارتگاه هاي امام و امامزادگان در ايران مكان هاي زيارتي ديگري وجود دارد مانند آرامگاه دانيال نبي در شوش، آتشكده زرتشتيان در يزد، كليساي وانگ در اصفهان وكليساي طاوس مقدس در آذربايجان كه هيچ گاه از زائران خالي نبوده است. 

محمد حسين رستگار – سر پرست آستان مقدس احمدي و محمدي(ع)

 


وب سایت استاد محمد حسین رستگار وب سایت استاد محمد حسین رستگار

وب سایت استاد محمد حسین رستگار

[Read more...]
 وب سایت استاد محمد حسین رستگار
 

All Rights Reserved This website is owned by Mohammad Hossein Rastegar.

©2014 HRastegar.ir 

 
.: Powered By www.KSPgroup.ir :.