1403/01/31

.: زیارت نامه و شرح حال شاهچراغ (ع)

این کتاب که در قطع جیبی و 52 صفحه تدوین شده است مشتمل بر دعای اذن دخول، ادعیه هایمناسب قرائت در حرمین شریف، زیارت نامه مختص حضرت شاه چراغ (ع)، زیارت نامه مختصر حضرت رسول اکرم (ص)، زیارت وارث، زیارت نامه حضرت علی اکبر (ع)، و دیگر شهدای کربلا، زیارت امام زمان (عج) زیارت نامه حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، زیارت امین الله، دعای حضرت صاحب الامر (ع) می باشد. در بخش دیگر از کتاب شرح مختصری از زندگی حضرت شاهچراغ (ع) و نمونه هایی از کرامات ایشان و شرح مختصری از زندگی حضرت ید میر محمد بن موسی (ع) آمده است. این کتاب همچنین دارای صفحاتی ویژه آداب زیارت مراقد شریف بوده و نگاهی نیز به اقدامات انجام شده در حرمین مطهر نموده است. این مجموعه ارزشمند را آقای محمد حسین رستگار تهیه و تدوین نموده است.

 

 


 

 

26 شهریور 1392
روزنامه نیم نگاه
معرفی مجموعه آثار مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع)
زیارتنامه و شرح حال مختصر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع)
از جمله کتب مورد مراجعه زائران و مجاوران حرمین شریف ائمه معصومین و امامزادگان لازم التکریم علیهم السلام کتب ادعیه و زیارات است. زیارتنامه و شرحی مختصر از زندگینامه امین ولایت حضرت شاهچراغ علیه السلام نیز از جمله همین کتب مورد مطالبه اهل دل و طالبان معارف الهی خاصه خدام و زوار آن حضرت است.
در شیراز جنت طراز به واسطه وجود محققان و پژوهشگران ارجمندی همچون استاد محمدحسین رستگار مؤلف ده ها کتب دینی و مذهبی و نگارنده صدها عنوان مقالات سودمند فرهنگی و شیراز شناسی یا فارس پژوهی، تدوین کتب ادعیه خاصه و زیارات مخصوص فرزند برومند حضرت امام موسی کاظم(ع) یعنی حضرت سید میر احمد بن موسی(ع) سال هاست که انجام شده و معظم له در طی چند نوبت و با صبر و حوصله کافی ضمن تحقیق در کتب ادعیه و زیارات و انتخاب متون مناسب با شأن و شخصیت حضرت اقدام به تدوین جلد کتاب در این راستا نموده است که زیارتنامه شاهچراغ(ع) به همراه ادعیه و زیارات مشاهد شریفه و زندگینامه شهید محراب سید الشهدا(ع) فارسیان حضرت آیت ا...دستغیب رضوان ا... تعالی علیه در 56 صفحه در سال 1386 و کتابچه بر آستان جانان که زیارتنامه و شرح حالی از حضرت شاهچراغ(ع)  می باشد در سال 1389 و زیارتنامه ای دیگر را به همراه زیارت وارث و امین ا... را به همت امور فرهنگی و انتشار حرم مطهر شاهچراغ(ع) و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز و ... از آن جمله اند.
ویژگی منحصر به فرد این کتب به جیبی بودن آنها، کوچک و مختصر بودن این آثار است. قطع و اندازه این کتب در حمل و نگهداری آسان و مانع از مزاحمت ها می گردد مؤلف در این سه اثر توصیه ها و رهنمودهایی را در باب رعایت حرمت و شأن امامزادگان دینی نسخه های  عربی و فارسی از این اثر تألیفی که از زبان فارسی توسط مؤلف ارجمند ترجمه گردیده اند عبارتند از: (البدرالمنیر فی شرح احوال الأمیر احمد بن موسی شاهچراغ و اخیه محمد بن موسی علیهم السلام)
و دیگری : Palace oflight
The Biographies and personalities of Amir Ahmadehn-e moosa shacheragh che king of lights and Mohammad ebn e moosa
جای بسی خرسندی است که کتب یاد شده به چاپ انبوه رسیده و در همایش ها و مراسم ویژه حضرت به ویژه در ایام ا... دهه کرامت و برنامه های مرتبط با مناسبت های ملی و مذهبی و همچنین بین گردشگران داخل و خارج از کشور توزیع گردیده است و تا آنجا که حقیر اطلاع دارم مؤلف این آثار بی هیچ چشمداشت مادی اقدام به تألیف و تدوین، تصنیف و ترجمه و انتشار این چنین آثار می نماید که از درگاه ربوی امیدوارم چنین حرکت های خودجوش به عنوان باقیات صالحات و مرضی حضرت حق واقع گردد. روزنامه نیم نگاه توفیقات روز افزون این چنین رادمردان وارسته همچون استاد محمدحسین رستگار، یاران و همراهان وی از مجموعه حرم های مطهر شیراز را از درگاه احدیت آرزومند است.


Comments and Suggestions:

Subject :
Name :
Tel:
Email :
Comments :
Captcha:

Please be patient registration form and displays a confirmation statement.

وب سایت استاد محمد حسین رستگار وب سایت استاد محمد حسین رستگار

وب سایت استاد محمد حسین رستگار

[Read more...]
 وب سایت استاد محمد حسین رستگار
 

All Rights Reserved This website is owned by Mohammad Hossein Rastegar.

©2014 HRastegar.ir 

 
.: Powered By www.KSPgroup.ir :.