1403/02/01

.: ح‍ض‍رت‌ اح‍م‍دب‍ن‌ م‍وس‍ی‌ و م‍ح‍م‍دب‍ن‌ م‍وس‍ی‌(ع)

زیارت نامه و شرح حال حضرت شاه چراغ (ع)

 

این کتاب نخستین زیارت نامه روبروی ضریح مطهر که ایستاده خوانده می شود . ، سپس زیارت حضرت امام زاده امیر احمدبن موسی الکاظم (شاه چراغ ) و آنگاه زیارت ویژه آن حضرت و دعایی که پس از زیارت  در تمتم مشاهد ، خواندنش مناسب است . 

زیارت نامه حضرت علی بن الحسین (ع) و دیگر شهیدان کربلا و حضرت امام زمان (عج) و حضرت علی بم موسی الرضا (ع) از دیگر زیارت نامه های کتاب است .

حضرت سید امیر احمد ملقب به شاه چراغ (ع) ، فرزند بزرگوار امام موسی بن جعفر (ع) است . 

بین سال های 198 تا 203 هجری ، حضرت احمد بن موسی با گروهی از نزدیکان و شیعیان به قصد دیدار حضرت رضا(ع) از مدینه و رهگذر شیراز راهی طوس می شوند . 

مامون عباسی که از حرکت آنها آگاه شده بود دستور داد آنها را به شهادت برسانند در آن زمان قتلغ خان از سوی مامون حاکم شیراز بود .چون خبر ورود حضرت را شنید با سپاهی انبوه به مصاف حضرت (ع) در فاصله 8 فرسنگی شیراز رفت .در این جنگ در اثر رشادت و شجاعت حضرت احمد بن موسی و یارانشان لشکر دشمن شکست خورد و گروهی از شیعیان مجروح و شدند و یا به شهادت رسیدند . از آنجا که سپاهیان قتلغ خان یاری پایداری در خود نمی دیدند ،به حیله پناه بردند و شایعه رحلت حضرت علی بن موسی رضا (ع) را در میان یاران حضرتش پراکندند . شیعیان به مزدوران دشمن حمله بردند و آنان را تارو مار کردند . حضرت احمد بن موسی ضربتی به فرق مبارکشان فرود آمد و بسبب جراحت های گسترده به مقام رفیع شهادت رسیدند . 

آرامگاه آن حضرت تا مدت ها بر کسی معلوم نبود تا در دوران عضد الدوله دیلمی بر آن آگاه شدند و به دستور عضد الدوله دیلمی بنایی بر مرقد او ساختند  .در سال 745 هجری ، بانو تاشی خاتون ، میمند را وقف بارگاه ساخت و 30 جزء قرآن مجید را که خط طلایی داشت بر آستان وقف کرد 

 

پایین گذاری جلد کتاب با کیفیت بالا کتاب

 

 

 


 

 


 


Comments and Suggestions:

Subject :
Name :
Tel:
Email :
Comments :
Captcha:

Please be patient registration form and displays a confirmation statement.

وب سایت استاد محمد حسین رستگار وب سایت استاد محمد حسین رستگار

وب سایت استاد محمد حسین رستگار

[Read more...]
 وب سایت استاد محمد حسین رستگار
 

All Rights Reserved This website is owned by Mohammad Hossein Rastegar.

©2014 HRastegar.ir 

 
.: Powered By www.KSPgroup.ir :.