1403/01/31

.: Golestan knowledge

"کتاب ارزشمند ""گلستان معرفت"" بر پایه کلام وحی به نگارش در آمده تا مهارت های زندگی را در چشم انداز باور مخاطبان تبلور بخشد و با عنایت به آیات الهی روش زندگی بهتر و راه رسیدن به مرزهای خوشبختی را هموار سازد. 

کتاب مانای "" گلستان معرفت"" راه و رسم زندگی را از جنبه های قرآنی و دینی آن به ما می آموزاند. این اثر ارزنده در چهارده فصل شامل عناوین : امید و روشنائی؛ نور و شکوفائی؛ سپاس و قدردانی؛ گذشت و مهربانی؛ صبر و شکیبایی؛ مهر و گره گشایی؛ مراقبه و خودسازی؛ سعادت و کامیابی؛ قناعت و بی نیازی؛ تقوی و دوراندیشی؛ آمرزش و بخشندگی؛ عزت و سرافرازی؛ لطف و همدلی و مبحثی تحت عنوان حسن ختام از آداب معاشرت پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) و اندرزهای حکیمانه پیام آور نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و بخشی از رساله منهاج العارفین میر سید علی همدانی (قرن هفتم) به نگارش در آمده است. 

مؤلف در این اثر همچون سایر آثار تألیفی خود، علاوه بر آنکه از آیات و کلام الهی و احادیث نبوی و ائمه هدی صلوات الله علیهم بهره مند گردیده اشعار ناب و سروده های زیبای شاعران مرتبط با موضوع متن را ضمیمه مطالب منثور کتاب نموده است. 

استفاده متین از آیات حضرت خالق و ابیات مخلوقین و احادیث معصومین در جای خود باعث گردیده تا کتابی زیبا با نثری روان و نگارشی آسان، در عین حال پر محتوی و قابل فهم برای همه سنین ارائه گردد. 

بر باور نویسنده کتاب همه چیز به خودمان بستگی دارد این ما هستیم که بزرگترین و مهم ترین تصمیم را برای زندگی می گیریم؛ به ویژه اگر بخواهیم  دروازه های درون را به سوی عشق بیکران پروردگاری بگشاییم. چه، پرتو تابناک محبت خداوندی زمین و آسمان را در بر گرفته است و تنها با یاد خداست که دل هایمان آرام می گیرد. "

 


 

 

روزنامه نیم نگاه

3 مهر 1392

نگاهی به یک اثر از مجموعه آثار تألیفی استاد محمدحسین رستگار با عنوان
گلستان معرفت (مهارت های زندگی بر اساس کلام وحی)
کتاب گلستان معرفت یکی دیگر از مجموعه آثار تألیفی استاد محمدحسین رستگار صاحب آثار عدیده در حوزه های دینی و عرفانی و آثاری با موضوع سومین حرم اهل بیت(ع) است. این کتاب در سال 1390 توسط انتشارات آثار ماندگار در سه هزار نسخه در شیراز جنت طراز به چاپ رسیده است. کتابی که برخوردار از صفحات شناسنامه، فهرست مطالب (هشت صفحه)، طرح رو و پشت جلد، شماره های رده بندی دیوئی و کنگره، کتابخانه ملی و شابک و ... است. کتاب گلستان معرفت در 246 صفحه راه و رسم زندگی را از جنبه های قرآنی و دینی آن به ما می آموزاند. این اثر ارزنده در چهارده فصل شامل فصل اول امید و روشنایی، فصل دوم نشاط و شادمانی، فصل سوم نور و شکوفایی، فصل چهارم سپاس و قدردانی، فصل پنجم گذشت و مهربانی، فصل ششم صبر و شکیبایی، فصل هفتم مهر و گره گشایی، فصل هشتم مراقبه و خودسازی، فصل نهم سعادت و کامیابی، فصل دهم قناعت و بی نیازی، فصل یازدهم تقوی و دور اندیشی، فصل دوازدهم آمرزش و بخشندگی، فصل سیزدهم عزت و سرافرازی، فصل چهاردهم لطف و همدلی و مبحثی تحت عنوان حسن ختام به نگارش درآمده است. آداب معاشرت پیامبر اسلام(ص) و اندرزهای حکیمانه پیام آور نور و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و بخشی از رساله منهاج العارفین میر سید علی همدانی (قرن هشتم) در بخش حسن ختام کتاب گلستان معرفت استاد محمدحسین رستگار آمده است. مؤلف در این اثر همچون سایر آثار تألیفی خود علاوه بر آنکه از آیات و کلام الهی و احادیث نبوی و ائمه هدی صلوات ا... علیهم  بهره مند گردیده از اشعار ناب و سروده های زیبای شاعران مرتبط با موضوع متن نیز بی بهره نبوده و ابیاتی دل نشین را ضمیمه مطالب منثور کتاب خود نموده است. استاد رستگار چون خود اهل دلی عارف مسلک و ادیبی خوش ذوق و سلیقه است از آیات حضرت خالق و ابیات مخلوقین و احادیث معصومین در جای خود و به خوبی استفاده کرده و کتابی زیبا با نثری روان و نگارشی آسان و قابل فهم برای همه سنین و در عین حال پرمحتوا تألیف کرده که در خور تحسین است. مطالعه این کتاب ارزشمند را به عموم دوستداران صراط پاکی و درستی خاصه به همه آنان که در جستجوی آرامش حقیقی در زندگی دنیا هستند توصیه می نمایم و برای مؤلف محترم استاد محمدحسین رستگار آرزوی توفیق دارم.

 

 


Comments and Suggestions:

Subject :
Name :
Tel:
Email :
Comments :
Captcha:

Please be patient registration form and displays a confirmation statement.

وب سایت استاد محمد حسین رستگار وب سایت استاد محمد حسین رستگار

وب سایت استاد محمد حسین رستگار

[Read more...]
 وب سایت استاد محمد حسین رستگار
 

All Rights Reserved This website is owned by Mohammad Hossein Rastegar.

©2014 HRastegar.ir 

 
.: Powered By www.KSPgroup.ir :.